Plans Criballés
Més que tai!

   |   0

 
 

La carn en una alimentació equilibrada per a nens i nenes

03 de Febrer de 2018

La salut i el benestar dels nostres fills és el que més ens preocupa als pares i, en aquest àmbit, l’alimentació hi té molt a dir, igual que l’estima i el benestar emocional, les relacions positives amb l’entorn, una activitat física adequada i el creixement com a persones.

 

Si ens centrem en l’alimentació, val a dir que tant l’Organització Mundial de la Salut (OMS) com la UNICEF (Fons de les Nacions Unides per a la Infància) recomanen en les seves prescripcions sobre alimentació i infància:

 

• Iniciar la lactància materna en la primera hora de vida.
• Una lactància exclusivament materna durant els primers sis mesos de vida.
• Introduir aliments complementaris segurs i nutricionalment adequats a partir dels sis mesos.
• Continuar la lactància materna fins als dos anys o més.

 

Sobre el moment correcte per introduir cada aliment, l’OMS recomana el següent:

 

• Començar als sis mesos amb petites quantitats d’aliments i augmentar-les gradualment a mesura que el nen va creixent.
• Augmentar gradualment la consistència i la varietat dels aliments.
• Oferir aliments variats i rics en nutrients.

 

Podeu consultar aquestes recomanacions al web oficial de l’OMS: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs342/es/

 

Tot aquest conjunt de recomanacions són explícites per als més petits de casa. Sobre el moment indicat per introduir cadascun dels aliments, la recomanació queda en mans dels metges, i per això és a ells que ens remetem per saber com han de prendre carn els nens.

 

 

La carn en l’alimentació dels nens
Segons l’Associació de Pediatria, les carns (però també el peix i els ous) són una font de proteïnes d’alt valor biològic que, a més, aporten fòsfor i ferro i vitamines del grup B.

 

Generalment s’aconsella que els nens prenguin, sobretot, carns blanques, pel fet que tenen menor proporció i contingut de greixos. De fet, no és necessari que tots els dies de la setmana els nens prenguin carn, ja que es recomana alternar-la amb els altres tipus d’aliments que aporten proteïnes.

 

Val a dir que, precisament, la carn forma part de molts dels plats tradicionalíssims de la tan reconeguda dieta mediterrània, si bé no és l’aliment amb major presència. Vegem-ne alguns exemples: llenties estofades, arròs a la caçadora, pasta amb salsa bolonyesa casolana, estofat de cigrons... La llista seria llarguíssima.

 

A més d’això, també és important tenir sempre present que, a més de les quantitats i les proporcions dels aliments que formen part d’una dieta infantil sana, també és clau el procediment que seguim a l’hora de preparar-lo. Així, l’Associació de Pediatria recomana limitar el consum de carns fregides i fer servir olis vegetals de qualitat, sense que siguin reutilitzats.

 

En darrer lloc, deixeu-nos que citem una frase que hem recollit del lloc web de l’Associació de Pediatria: «Menjar bé és emprar el sentit comú. No hi ha aliments “bons” ni aliments “dolents”. Hi ha bons i mals hàbits alimentaris; els bons hàbits sorgeixen de saber fer compatible menjar de tot, en les quantitats necessàries, d’acord amb els costums i les tradicions del lloc on vam néixer i ens vam criar. I aquests bons hàbits s’aprenen aviat en la vida del nen, més per l’exemple que pel consell».

 

http://www.aeped.es/comite-nutricion/documentos/cuanta-carne-debe-comer-un-nino

 

 

La recomanació de Plans Criballés - Més que tai!
Heu de saber que a Plans Criballés - Més que tai! ens preocupa la vostra salut. És per això que procurem tenir els productes més sans del mercat, apostant pels productors de proximitat i amb la garantia dels processos sanitaris més exhaustius que ens aporta la tecnologia. Al nostre obrador i a la nostra botiga apostem per la qualitat i la tradició, integrant la tecnologia i els màxims controls sanitaris.

 
Tornar a les notícies
 

Comparteix-ho a les teves xarxes

 
 

Si desitges fer-nos una comanda