Plans Criballés
Més que tai!

CAT   ESP   |      |   0

 
 

Que comenci l'operació biquini!

02 de Abril de 2019

S'apropa el bon temps i ens agafen aquelles presses per millorar el cos que aviat lluïrem a les platges. Ens posem a fer exercici o l'intensifiquem, comencem a tenir cura del que mengem i fins i tot provem de fer dieta... I qui ho diu que la carn està renyida amb les dietes? De cap manera. Posem una mica de llum sobre aquesta falsa creença. Veureu.

Si voleu perdre pes o mantenir una dieta saludable, s'aconsella prioritzar el consum de les carns magres o blanques, com el conill, el pollastre o el gall dindi, ja que contenen un 10% menys de greix per cada 100 grams que les vermelles.

La carn de pollastre és una de les més consumides al nostre país i a més a més és una de les que menys greixos conté, en concret entre un 3% i un 10%, tot i que hi ha talls que són més hipocalòrics que d'altres, com el pit.

La carn de gall dindi és una de les carns més magres del mercat i només conté un 2,2% de greix en la seva composició, i la major part es concentra, com en el cas del pollastre, en zones visibles i en la pell. Per tant, és també hipocalòrica.

La carn de poltre és rica en ferro, en antioxidants i en àcids grassos poliinsaturats del tipus omega 3, i a més a més té un baix contingut en greix. És baixa en calories, comparable amb la carn de conill o pollastre. En funció de la peça, aportarà fins a 30% de calories menys que la carn de boví, i fins i tot que la de pollastre.

El conill és un tipus de carn blanca que no hauria de faltar en una dieta equilibrada o que tingui per finalitat la pèrdua de pes. A més de tenir només 2,32 grams de greix, el conill posseeix un elevat contingut proteic i de micronutrients com el ferro, el seleni o les vitamines B12, B6 i B3.

Pel que fa a la caça, la carn dels animals que viuen en llibertat -llebre, conill, cabirol o cèrvol- es caracteritza pel seu escàs contingut en greix i per la seva gran aportació biològica, ja que s'alimenten exclusivament dels recursos vegetals de l'entorn. Els seus nivells proteics són similars als de la resta de les carns i tenen major aportació de vitamina A .

Altres carns magres: Tendim a relacionar les carns vermelles amb un major contingut de greix, però dins d'aquest grup carni hi ha talls que es consideren blancs, baixos en greix. Per exemple, en el boví, el filet o les parts del llom baix i alt són les que tenen menor quantitat de greixos; en el porc, són el filet o els talls de llom; i en el xai, la cama.


Tenir en compte aquests tipus de carn en la nostra dieta ens ajuda a mantenir una alimentació equilibrada i, per tant, saludable i, com hem vist, fins i tot ens pot donar un cop de mà si ens volem aprimar.

A Plans Criballés - Més que tai! hi trobaràs tots aquests tipus de carn. A més dels talls tradicionals, t'oferim hamburgueses de conill, de gall dindi, i de poltre. Pel que fa al poltre, cal remarcar que el tenim de km 0, que els cuidem nosaltres, i te'n podem oferir la millor qualitat en bistecs de primera, bistec extra, etc.

Doncs ja hem vist que, efectivament, la carn no està renyida amb les dietes sinó tot el contrari. Ara bé, sempre és important tenir en compte la manera com la cuinem. De poc servirà triar una carn més lleugera, si després en descuidem la preparació. El més aconsellable és triar tècniques d'elaboració que no impliquin l'afegit de més greixos, com ara el forn, la planxa o la graella, i evitar les salses, els arrebossats o els fregits.

 
Tornar a les notícies
 

Comparteix-ho a les teves xarxes

 
 

Si desitges fer-nos una comanda